18:15 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش قیمت نفت

نگرانی اوپک از تنش های احتمالی در دوره بایدن با بازگشت ایران به بازار نفت
نماد برتر- اوپک نگران کاهش تحریم ها علیه ایران در دوره ریاست جمهوری بایدن است. چرا که با کاهش تحریم ها و بازگشت ایران به بازار نفت،افزایش تولید تعادل عرضه و تقاضا را دشوار خواهد کرد.
طلای سیاه در مسیر صعود یا نزول؟
نماد برتر- بازار طلای سیاه این روزها شرایط متعادلی ندارد و با هر تصمیم و جرقه ای اتفاقات جدیدی در آن رخ می دهد، کارشناسان نیز بر این باورند که اصلاح قیمت در این بازار متاثر از عوامل متعددی همچون شیوع بیماری کرونا، تصمیم اوپک پلاس و به طور کلی تقاضا دارد.
جدیدترین پیش بینی از تولید نفت آمریکا
نماد برتر- اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد خود از میزان کاهش تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۰ را نسبت به ماه گذشته پایین آورد و پیش بینی کرد تولید این کشور امسال ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۴۵ میلیون بشکه در روز می رسد.
هفته مثبت نفت و فلزات
نماد برتر- می توان گفت چشم‌انداز بازار کامودیتی مثبت است، به طوری که هفته گذشته شاهد رشد ۱.۱ درصدی هر تن سرب، حدود ۳ درصدی روی و ۱.۱ درصدی آلومینیوم بودیم.
دلار کانادا بر قله هفت ماهه
نماد برتر- افزایش قیمت جهانی نفت باعث صعود مجدد دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی‌اش شد.
قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر خود رسید
نماد برتر- در آغاز معاملات امروز بازارهای جهانی، قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر خود رسید و طلا به روند یکنواخت یک هفته‌ای خود ادامه داد.
افزایش قیمت گازوئیل یک دروغ بزرگ است
نماد برتر- زنگنه شایعه افزایش قیمت نفت را جنگ روانی دشمنان علیه مردم ایران عنوان کرد.
کرونا سد راه افزایش قیمت نفت آمریکا
نماد برتر- شاخص های قیمت نفت روز دوشنبه وضعیت یکسانی نداشتند و در حالی که بهای نفت برنت تحت تاثیر محدودیت عرضه بالا رفت، وست تگزاس اینترمدیت به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و احتمال محدود شدن تقاضا کاهش پیدا کرد.
تکلیف بازار نفت چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: این روزها و در آستانه اجلاس وزارتی اوپک، قیمت‌های نفت خام شاخص برنت در حال حاضر کمی بیش از ۶۰ دلار در هر بشکه است و اکثر کشورهای اوپک و غیراوپک مشارکت‌کننده در بیانیه همکاری، این قیمت‌ها را نشانه ثبات و توازن بازار نفت می‌دانند.
ارزش روپیه هند به پایین‌ترین سطح ۶ ماه اخیر رسید
پایگاه خبری راد: افزایش نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی هند باعث ریزش ارزش پول ملی این کشور شد.
چرا روند افزایشی قیمت نفت دوام نیاورد؟
پایگاه خبری راد: بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از ریزش سنگین در روز پنج شنبه، روز جمعه افزایش یافت اما این افزایش مانع ثبت کاهش هفتگی نشد.
رقیبی برای نفت ایران نیست
پایگاه خبری راد: در حالی که عربستان و امارات زیر پرچم آمریکا سعی در حذف ایران از بازار بین‌المللی نفت داشته‌اند، وزیر نفت کشورمان برای چندمین بار تاکید کرده است که هیچ کشوری نمی‌تواند جای نفت ایران را پر کند.
کاهش رشد اقتصادی عربستان
پایگاه خبری راد: صندوق بین المللی پول اعلام کرد رشد اقتصادی عربستان به 1.9 درصد کاهش خواهد یافت.
کلید پایان جنگ تجاری در دست نفت است؟
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور آمریکا اواخر هفته گذشته امیدها برای منعقد شدن یک توافق تجاری با چین را با متهم کردن پکن به خلف وعده و اعلام افزایش تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی، ناامید کرد.
نفت به ۱۰۰ دلار می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: ابهامات پیرامون عرضه نفت در بازار جهانی و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و شبهه درمورد توانایی سایر تولیدکنندگان برای جبران عرضه‌ای که به این ترتیب از دست رفته، شائبه‌هایی برای افزایش قیمت نفت تا ۱۰۰ دلار به‌ وجود آورده است.